Ipari gyártás

Reklámeszközök típusai

Ha vállalkozásba fogunk, akkor előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz, hogy valamilyen reklámeszköz használathoz folyamodjunk. Ezeket általában két nagy kategóriába soroljuk, az online és az offline reklámeszköz típusokra. Előbbi a nevéből adódóan online hirdetési formákat jelent, utóbbi pedig egyéb eszközöket, mint tv, rádió, újságok, plakátok, szórólapok. Az online eszközök egyre térhódítóbbak, mivel egyre több ember van online jelen, de még mindig sokan vannak, akik nem értenek hozzá, tartanak tőle és emiatt nem mernek pénzt fektetni az online hirdetési platformokra, így az offline reklámeszköz lehetőségeit helyezik előtérbe. Ha kisebb üzletünk van, mint például egy kávézónk, drogériánk, könyvesboltunk, akkor ez utóbbi előnyös lehet számunkra. Ilyenkor elegendő lehet egy hívogató megállítótábla vagy egy kirakatra kihelyezett reklámplakát a vásárlók becsalogatására. Ezeket mi magunk is elkészíthetjük, illetve kinyomtathatjuk. Nem kell mást tennünk, mint beszerezni néhány plakátkeretet vagy megállítótáblát, ehhez író és törlőeszközöket és innentől szabadon használhatjuk őket. Kis anyagi befektetéssel, hosszú távra kapunk egy használható eszközt.

reklámeszköz

Első körben azt érdemes meghatározni, hogy mi a célunk, ki a célcsoportunk és az ő elérésükhöz mire van szükségünk. Nem mindegy az sem, hogy mekkora területen szeretnénk hirdetni. Ezek mind-mind meghatározzák, hogy online is elkezdünk-e hirdetni vagy, hogy befektetünk-e drágább offline hirdetésekbe, mint rádiós vagy tv-s hirdetések. Ha viszont a választott offline eszközök beválnak, akkor érdemes azokat online is erősíteni.